Můj příběh

Specializuji se na fungování paměti a ukazuji lidem, že si dokáží zapamatovat cokoli

pomocí snadných a zábavných postupů

   Chci Vás na těchto stránkách seznámit s tím, co se skrývá za pojmem trénink paměti. A proč? Protože mi tato znalost v životě moc pomohla.

 

   Jsem zdravotní sestra, maminka dvou kluků, mám milujícího manžela a věrnou psí přítelkyni. Idylka, že? Kdo ale pracuje ve směnném provozu, má děti, manžela, domácího mazlíčka, u domu zahrádku a na starosti domácnost, tak dobře ví, kolik to obnáší práce, organizačních schopností a hlavně, v rodině se třemi mužskými si musíte pamatovat téměř vše za všechny dohromady (pánové prominou, ale u nás to tak chodí).

 WP_20151019_13_51_17_Pro

   Dnes jsem ráda, že mi znalost tréninku paměti usnadnila život, vše jde jednodušeji a rychleji. Mám tedy méně stresu a více času. A navíc...

 

   ...jsem ráda, že si pamatuji, že jsem zamkla dveře od bytu, že jsem vypnula žehličku nebo kde přesně jsem nechala auto na parkovišti před supermarketem. Dokážu si zapamatovat telefonní číslo, číslo účtu, SPZ našeho automobilu nebo PIN. Zapamatuji si jméno nového lékaře či název kostela, který jsem navštívila na výletě.

   

   Vím, který den v týdnu je jakékoliv datum v tomto roce. Znám zpaměti nákup, věci potřebné ke sbalení se na dovolenou nebo seznam věcí k vyřízení. Umím posloupnost své připravené řeči na přednášce bez potřeby dívat se do papíru. Vím, jak si děti mohou do školy co nejdéle zapamatovat státy EU, anatomii trávicího traktu nebo třeba historické letopočty.

 

   Uf! Tolik si toho pamatovat?

To není v mých silách! To nikdy nedokážu!

 

   Tak přesně totéž jsem si před více jak 10 lety myslela také. Byla jsem na tom tak, že jsem si vše musela psát na papírky nebo do poznámek v mobilu a co jsem měla vyřídit, jsem si několikrát denně kontrolovala v diáři.

   Po odchodu z bytu jsem si nebyla jistá, zda jsem zamkla nebo jestli u nás doma mají zloději den otevřených dveří. A strach, že vyhoříme od zapnuté žehličky jsem měla pokaždé, když jsem ji před odchodem použila.

 

   Když jsem měla někde před lidmi promluvit, většinu jsem četla z papíru. Telefonní čísla jsem si nepamatovala žádná a když se mi vybil mobil a nabíječka nebyla po ruce, byl problém. Kvůli číslu účtu jsem vždy hledala v kabelce tu správnou kartičku a u PINu jsem si neustále přehazovala všechny číslice, takže jsem mívala strach, že mi 3 pokusy nebudou stačit a bankomat mi kartu zabaví.

 

   Při nákupu jsem hledala lístek, kam jsem si vše napsala. Mnohokrát ho nenašla, bloumala jsem mezi regály a vzpomínala, cože nám to doma ještě došlo. Navíc třeba na jablka jsem si vzpomněla až v oddělení drogerie, takže jsem se musela vracet přes celý supermarket zpět ke vchodu k ovoci. Auto na parkovišti před prodejnou jsem občas hledala systémem: Tady jsem ho zaparkovala. Nebo to bylo v jiné řadě? Vážně jsem si nebyla vůbec jistá.

 

   A doma probíhalo učení s dětmi jen pouhým biflováním a memorováním. Bylo nezáživné, nudné a nikoho to nebavilo. Při balení věcí na tábor jsem občas zapomněla na ručník nebo pyžamo a trnula jsem, jak si s tím chudák moje dítě poradí.

   Prostě všude jsem měla plno lístečků nebo jsem něco hledala či zapomínala. Myslela jsem si, že je to tak normální. Spousta lidí zapomíná, tak i já mám špatnou paměť. A diáře, papíry a tužky jsou přece od toho, abych si mohla vše napsat a nemusela si nic pamatovat. A učení? To se stačí nabiflovat před každou zkouškou zvlášť a pak to zase vypustit z hlavy. Nejde si přece pamatovat stále všechno až třeba k maturitě nebo dokonce ke státnicím.

 

Až v roce 2011

 

    jsem se díky mému povolání zdravotní sestry dostala k pojmu trénink paměti. Nejdříve jsem zkoušela něco jen pro své klienty, kteří trpěli Alzheimerovou demencí. Docházela jsem o ně pečovat do jejich domovů a chtěla jsem jim s pamětí pomoci. Úplně ze začátku jsem to zkoušela sama. Myslela jsem si, že paměť se trénuje pomocí testů, pamatování si básniček nebo hraním pexesa.

 

   Takto jsem to zkoušela téměř rok, než jsem na internetu našla Českou společnost pro trénování paměti a mozkový jogging, která školí profesionální trenéry paměti. Bylo to sice dle propozic náročné obsahově, časově i finančně, ale zajímalo mne to natolik, že jsem se na týdenní kurz zakončený zkouškami vypravila.

seminář

   Jaké bylo moje překvapení, když jsem se hned první den dozvěděla, že špatnou paměť vůbec nemám a její trénink probíhá absolutně jinak, než byly mé představy. Vše bylo zábavné, hravé, jednoduché a značně efektivní. Zjistila jsem, že si dokážu zapamatovat absolutně cokoli.

 

   Vše mne tak nadchlo, že jsem složila nejen tyto zkoušky, ale postupem času i další a každým rokem absolvuji několik jedno i vícedenních akreditovaných seminářů. Od roku 2012 mám i své vlastní zkušenosti s lektorováním kurzů soukromých i pro veřejnost, pro skupiny i jednotlivce, pro studeny, dospělé i seniory. A k tomu od roku 2017 přidávám jak firemní, tak i akreditované kurzy a semináře vhodné (nejen) do konceptu celoživotního vzdělávání.

workshop_mnemotechniky

Věnuji se tomu naplno a jsem ráda, že mohu pomáhat lidem, kteří řeší problém s pamětí či učením. A ti tak nemusejí kvůli tomu zkoušet jako dříve já slepé uličky, zbytečně se stresovat a díky špatným postupům ztrácet spousty svého času.

Budu ráda, když i vy zde na mých stránkách načerpáte inspiraci pro svoji lepší paměť a zjistíte tak, že pamatovat si je snadné :)

 

Norsko a já

Zapomínáte, jestli jste zamkli byt nebo kam jste zaparkovali auto před supermarketem?

STÁHNĚTE SI E-BOOK ZDARMA a zjistěte, jak snadné je, si pamatovat.

Absolvovala jsem :

2023

  • KREATIVNÍ PRÁCE S RŮZNÝMI TYPY TEXTU - Mgr. Šárka Kociánová
  • TRÉNINK KOGNITIVNÍCH FUNKCÍ U OSOB S MÍRNÝM KOGNITIVNÍM ZHORŠENÍM - Arlette van Assel, Mária Čunderlíková, Ing. Dana Steinová

2022

  • KOGNITIVNÍ TRÉNINK PRO DĚTI A DOSPĚLÉ S PORUCHOU POZORNOSTI (ADHD, ADD) - online - Mgr. Ludmila Leinweberová

2021

  • TRÉNINK PAMĚTI S PŘEDŠKOLÁKY A ŠKOLÁKY - Jana Vejsadová
  • VYUŽITÍ JAZYKOVÝCH A DESKOVÝCH HER PŘI TRÉNOVÁNÍ PAMĚTI - PaedDr. Eva Schneiderová, Mgr. Jan Vodička
  • MONTESSOR JAKO PŘÍSTUP K OSOBNÍMU ROZVOJI (online) - Mgr. Jarka Švarcbachová
  • CESTA DO HLUBIN MOZKU (online) - prof. MUDr. Vladimír Beneš, DrSc.

2020

  • SEMINÁŘ PRO UŽIVATELE MOZKU (online) - Vojtěch Pišl, Mgr. Petra Hirtlová Ph.D.

2019

  • JAK SI HRÁT (POČÍTAČOVÉ HRY A JEJICH VLIV NA MOZEK)) - Doc. MUDr. Petr Zach, CSc.
  • FEUERSTEINOVO INSTRUMENTÁLNÍ OBOHACOVÁNÍ - Mgr. Jana Koukalová
  • KOGNITIVNÍ TRÉNINK PRO NEVIDOMÉ A SLABOZRAKÉ - Jana Vejsadová
  • VYUŽITÍ MNEMOTECHNIK PŘI STUDIU - Mgr. Petra Hirtlová. Ph.D.
  • ŽONGLOVÁNÍ SE ŠÁTKY - Silvia Valovicová

2018

  • STRES A PAMĚŤOVÝ VÝKON - Doc. MUDr. Petr Zach, CSc.
  • MNEMOTECHNIKY - DOKONALÁ KOMPENZACE NEDOKONALÉ PAMĚTI (nové možnosti)

2017

  • SEMINÁŘ O MOZKU - Prof. MUDr. Pavel Kalvach, CSc.; Doc. MUDr. Petr Zach, CSc.; Prof. MUDr. Martin Bojar, CSc.
  • WORKSHOP O MOZKU - RNDr. Ivana Fellnerová; Doc. MUDr. Aleš Grambal
  • MINDFULNESS V BĚŽNÉM ŽIVOTĚ - Mgr. Jaroslav Chýle

2016

  • MNEMOTECHNIKY - DOKONALÁ KOMPENZACE NEDOKONALÉ PAMĚTI (další příklady využití)
  • TRÉNOVÁNÍ PAMĚTI OD A DO Z S ARLETTOU VAN ASSEL
  • CERTIFIKOVANÝ TRENÉR PAMĚTI III. STUPNĚ - Obhajoba závěrečné práce na téma "POMOC MNEMOTECHNIK PŘI STUDIU"

2015

  • NÁCVIK PSYCHOMOTORICKÝCH DOVEDNOSTÍ PRO TRENÉRY PAMĚTI - Thesi Zak, Dáša Trávníková
  • NAUČTE SE UČIT - Mgr. Dagmar Chytková
  • MYŠLENKOVÉ MAPY - Mgr. Dagmar Chytková

2014

  • CERTIFIKOVANÝ TRENÉR PAMĚTI II. STUPNĚ
  • TRÉNOVÁNÍ PAMĚTI A DĚTI

2013

  • KREATIVITA V TRÉNOVÁNÍ PAMĚTI
  • JAK SE EFEKTIVNĚ UČIT CIZÍ JAZYK - Libor Činka

2012

  • MNEMOTECHNIKY - DOKONALÁ KOMPENZACE NEDOKONALÉ PAMĚTI
  • TRÉNOVÁNÍ PAMĚTI A DĚTI
  • MYŠLENKOVÉ MAPY - Libor Činka
  • ZDRAVÉ STÁRNUTÍ VERSUS DEMENCE - prof. Elkhonon Goldberg
  • CERTIFIKOVANÝ TRENÉR PAMĚTI I. STUPNĚ